PokredzieBannerDlugi

KALENDARIUM

POWIEDZIELI

Zawodnicy od lat jeżdżą z niedoleczonymi urazami. Specyfika naszego sportu jest taka, że w wielu przypadkach można to zrobić bez powodowania zagrożenia. Sam to robiłem jako zawodnik i te mecze wychodziły mi różnie. Kiedy było źle, to też dochodziłem do wniosku, że nigdy więcej, ale i tak startowałem. Naprawdę nie widzę tu idealnego rozwiązania.

Mariusz Staszewski

Pedersen Sparta-Unia2014"Nagonka na Unię trwa", "Nicki - trzymaj się!", "Słusznie go Cegła bronił", "Napiszcie może po co się tam pchał Woffinden" - to kilka z komentarzy, które - różnymi kanałami - otrzymaliśmy po niedzielnej relacji z meczu Sparta - Unia Leszno. Z niczego się nie wycofujemy. Skoro jednak część kibiców - naszych miłych Czytelników przecież, zarzuca nam "nagonkę", w dodatku powołując się na fakt, iż Nickiego - rzekomo - bronią takie autorytety jak Krzysztof Cegielski, warto się nad sprawą pochylić. Niekiedy to, co zarejestrowały oczy na żywo, przegrywa z zapisem na nośnikach cyfrowych. A nawet całkiem często przegrywa. Żeby wytrącić z dłoni ewentualny zarzut o stronniczość źródła, wykorzystaliśmy wyłącznie zapis video klubowej telewizji UniaLesznoTV.


W linku powyżej macie rzeczony bieg nagrany z wysokości wyjścia z pierwszego łuku wrocławskiego stadionu. Chałupniczym sposobem pocięliśmy sobie ten materiał na slajdy. Jakość nie będzie najlepsza, ale dla wyrobienia sobie zdania, zmiany lub ugruntowania już przyjętego - powinno wystarczyć. A z pewnością być pomocne.

Nicki-Woffi01
1. Dojazd do szczytu pierwszego wirażu: Nicki środkiem toru, Przemysław Pawlicki już się nie liczy, na szeroką wychodzi Woffinden.

 

 

 

 

Nicki-Woffi02
2. Nicki wciąż środkiem toru, Woffinden coraz szybszy.

 

 

 

 

 

 

 

Nicki-Woffi04
3. Ułamek sekundy, w którym zaczynają się problemy lidera Unii.

 

 

 

 

 

 

 

Nicki-Woffi05
4. Przednie koło motocykla Nickiego Pedersena jest już w górze, kontrola nad torem jazdy jest w tym momencie ograniczona.

 

 

 

 

 

 


 

Nicki-Woffi08
5. Po sylwetce na motocyklu widać, jak zawodnik przenosi ciężar ciała do przodu, aby uniknąć tzw. świecy lub niekontrolowanego odejścia w stronę bandy. Mimo tego motocykl Nickiego zbliża się w kierunku jadącego swoim torem Taia Woffindena.

 

 

 

 

 

 
Nicki-Woffi09
6. Nickiemu udaje się wyjść cało z opresji, jednak tor jego jazdy jest już zmieniony - wkrótce musiałby przeciąć tor jazdy rozpędzonego pod bandą Anglika.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nicki-Woffi10
7. Duńczyk niebezpiecznie zbliża się do rywala. Wciąż jest jeszcze przed Woffindenem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nicki-Woffi13
8. Slajd najsłabszej jakości: Pedersen dojeżdża do Anglika. Zawodnicy jadą już praktycznie koło w koło. Czy doszło do kontaktu? Tutaj wersje Nickiego i Taia się rozmijają.

 

 

 

 

Nicki-Woffi12
9. Nicki kontruje, chcąc uciec do środka toru. Zwraca uwagę wyłamanie motocykla i kierunek jazdy. Woffinden jest już w uślizgu.

 



Nicki-Woffi15
10. Woffinden uderza w dmuchaną bandę, Nicki Pedersen kontynuuje jazdę, odjeżdżając w stronę środkowej części toru. Czy doszło do bezpośredniego kontaktu ułamek sekundy wcześniej? Tego nie rozstrzygniemy. Ale nie to - według nas - było w tej sytuacji najistotniejsze.

 

 

***

Teza I: "Nicki Pedersen był z przodu, to Woffinden nie przymknął gazu"

Był. Tylko jechał jakby w bok, nie do przodu...
I od razu pytanie pomocnicze: czy w momencie, kiedy panowie "zaczęli się mieć ku sobie", to Nicki kierował motocyklem, czy motocykl Nickim?

Teza II: "Nie doszło do kontaktu"

Być może. Tego, nie dysponując profesjonalnym sprzętem i lepszym nagraniem, nie rozstrzygniemy. To jednak - w którąkolwiek stronę - nie jest pierwszorzędny argument.

Teza III: "Sytuacja jakich wiele. Sędzia powinien zarządzić powtórkę we czterech".

Jeśli przyjąć optymistyczną - w tym wypadku dla leszczynian - wersję i uznać, że sytuacja bezspornie zaistniała na pierwszym wirażu, warto przypomnieć, że przepis o powtórce wyścigu w pełnej obsadzie nie jest jakimś samodzielnym bytem w regulaminie sportu żużlowego (inna sprawa, że zbyt często nadużywanym). Sędzia MOŻE zarządzić powtórkę w pełnej obsadzie, jeżeli nie jest w stanie wskazać winnego przerwania wyścigu. Czy w tej sytuacji nie dało się go wskazać?

Teza IV: "Słusznie "Cegła" bronił Nickiego w "Magazynie ligowym"

Hmm, czy zaiste bronił? Nie zgodził się z żółtą kartką dla lidera Unii - i jako dziennikarz, ekspert zaproszony do studia, felietonista, a przede wszystkim fachowiec, ma pełne prawo wyrazić swoje zdanie. Po to go zaproszono. Ale jako swojego adwokata chyba go Pedersen nie zatrudni.

- Nicki zmienia tor jazdy w kierunku Woffindena i powoduje jego upadek.

- Myślę, że Nicki nie musiałby aż tak bardzo poszerzać, bo Woffi i tak nie dałby rady przejść na drugą czy trzecią pozycję.

Tyle "Cegła".

***

Nikt normalny nie ma pretensji do Nickiego Pedersena za to, że pociągnęło mu motocykl. Ani na PoKredzie.pl, ani we Wrocławiu, ani w żużlowej Polsce, ani pewnie nawet w tych mediach, które nieco zagalopowały się w niedzielę, pisząc o "kolejnym bandyckim zachowaniu Duńczyka". Kto bywa częściej na Stadionie Olimpijskim, ten wie, jaką sławą cieszy się wyjście z pierwszego wirażu na tamtejszym torze. Problemy, dużo większe, mieli tam już Walasek, Crump, Bjerre, Lindgren, Jonsson, Dudek, Ś.P. Richardson... W zasadzie miało dwie trzecie ligi.

Natomiast - i tutaj nasz mały apel - nie dokarmiajmy stereotypów. Nie patrzmy na nazwiska, a na sytuację. Bo inaczej, brnąc w schematy, upodobnimy się do tych, którzy w rzeczoną niedzielę wymachiwali do siebie palącymi się, niebieskimi i żółto-czerwonymi szalikami, bełkocząc przy tym coś o wiejskich klimatach.



Korzystanie z linków socialshare lub dodanie komentarza na stronie jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas kontaktu email zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Podanie danych jest dobrowolne. Administratorem podanych przez Pana/Panią danych osobowych jest właściciel strony Jakub Horbaczewski . Pana/Pani dane będą przetwarzane w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi, przedstawieniem oferty usług oraz w celach statystycznych zgodnie z polityką prywatności. Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

KALENDARIUM

POWIEDZIELI

Zawodnicy od lat jeżdżą z niedoleczonymi urazami. Specyfika naszego sportu jest taka, że w wielu przypadkach można to zrobić bez powodowania zagrożenia. Sam to robiłem jako zawodnik i te mecze wychodziły mi różnie. Kiedy było źle, to też dochodziłem do wniosku, że nigdy więcej, ale i tak startowałem. Naprawdę nie widzę tu idealnego rozwiązania.

Mariusz Staszewski

Odwiedź nasze social media

fb ikonkaX ikonkaInstagram ikonka

Typer 2025 - zmierz się z najlepszymi!

NAJBLIŻSZE ZAWODY W TV

 PGE Ekstraliga 2025
1. Orlen Oil Motor Lublin  11 24 +184
2. Betard Sparta Wrocław  11 20 +103
3. PRES Grupa Deweloperska
 10 17 +54
4. Stelmet Falubaz  11 15 -38
5. ZOOLeszcz GKM Grudziądz  11  9 -10
6. Krono-Plast Włókniarz  10  7 -21
7. Stal Gorzów  11  5 -117
8. Innpro ROW Rybnik
 11  4 -155
 Metalkas 2. Ekstraliga 2025
1. Abramczyk Polonia
 11  22 +142
2. FOGO Unia Leszno  10  21 +162
3. Cellfast Wilki Krosno  11  16 +49
4. Texom Stal Rzeszów  11  15 -11
5. Hunters PSŻ
  9   8 -52
6. H.Skrzydlewska Orzeł Łódź
 10   5 -99
7. Autona Unia Tarnów  10   5 -91
8. Moonfin Malesa Ostrów  10   3 -100
Krajowa Liga Żużlowa 2025
1. Ultrapur Start Gniezno
 8  16 +93
2. Wybrzeże Gdańsk
 8
 16 +86
3. Pronergy Polonia Piła  9
 14 +58
4. Optibet Lokomotiv  9
 12 +1
5. Trans MF Landshut Devils  9  8 -34
6. Speedway Kraków  10  4 -160
7. OK Kolejarz Opole  9 2 -144

Klasyfikacja SGP 2025 (po 7/10 rund)

1.   Bartosz Zmarzlik
131
2.   Brady Kurtz
122
3.   Fredrik Lindgren
99
4.   Daniel Bewley 97
5.   Jack Holder 86
6. Łotwa duża  Andrzej Lebiediew 59
7.   Max Fricke
59
8.   Robert Lambert 57
9.   Dominik Kubera 51
10. Czechy duzaFlaga  Jan Kvěch 49
11. Mikkel Michelsen 48
12. Anders Thomsen
45
13. Jason Doyle
39
14. Martin Vaculík 39
15. flaga niemiec Kai Huckenbeck 32
16. Leon Madsen 16

PARTNERZY

kibic-zuzla logozuzlowefotki-logo
WszystkoCzarne blog

Pomóż kontuzjowanym

KamilCieślar
DW43